Geçmişte ve günümüzde Hz. Yusuf'u, Hz. Meryem ve İsayı ve Hz. Muhammedi (a.s.m.) hep namusla vurmaya kalkmışlardır.
Yazının Giriş Tarihi: 19.12.2022 09:59
Yazının Güncellenme Tarihi: 11.10.2024 16:07
Hz. Muhammed (a.s.m.) evlendiği zaman Hz. Hatice annemiz kendisinden 15 yaş büyüktür ve bir tek kadınla iktifa etmiştir. Halbuki Arap örfünde istediğiniz kadar bir çok kadınla evlilik yapabilirdiniz.
Hz. Peygambere (a.s.m.) müşrikler teklif te bulundular. Bu davadan vaz geç ,sana istediğin kadar mal mülk verelim, başımıza reis yapalım , istediğin kadar güzel kızlar verelim dediler. Hz. Peygamber ise sağ elime güneşi , sol elime ayı verseniz bu hak davadan dönmem diye cevap vermiştir.
İnsanların şehevi duyguları kırkından sonra azalır, çünkü yaşlılığın alametleri belirmeye başlar.
Hz. Ömerin (r.a.) kızı Hz. Hafize sureten (fiziki) o kadar çirkin imiş ki , Hz. Ömer, kızını almaları için bir çoklarına teklif ettiği halde hiç kimse Hz. Hafizeyi almamış,. Hz. Peygamber (a.s.m.) Hz. Hafizeyi zevce olarak kabul etmiştir.
Hz. Zeynep Hz. Peygamberin (a.s.m.) halası kızıdır. Kendi eliyle evladım diye hitap ettiği ve manevi evladı olan köle Hz. Zeyde nikahlamış ve burada köleliğe büyük bir darbe indirmiştir. Hz. Zeynebin üstün takvası karşısında Hz. Zeyd adeta ezilmiş ve denk olmadığına anlayınca, Hz. Zeynebi boşamıştır
Bunun karşısında Allah Kur'anda beyan buyurduğu şekilde nikahı bizzat kendisi kıymış "Zevvecna kaha" ayetinin emriyle ve Hz. Peygamber bir kölenin boşadığı kadını kendisi almış ve burada köleliğe büyük bir darbe daha vurulmuştur.
Hz. Peygamberin (a.s.m.)yapmış olduğu en büyük inkılap kadınlara verdiği değer ve hak sebebiyle dünyada emsali olmayan bu günün tabiriyle en büyük devrimdir.
Kızlarını diri diri gömen vahşi bir toplum, dünyaya insanlığı adaleti ve mutluluğu götüren bir toplum haline gelmiştir. Yirmi üç yılda böylesine vahşi bir toplumu medeni yapmak Hz. Peygamberin( a.s.m.) ne kadar büyük bir iş başardığının tarihte emsali yoktur. Şüphesiz ki bunlar Allah'ın yardımı ile olmuştur.
Hz. Aişe olan evlilik bir çok kitaplarda değişik anlatılmıştır Bu işte uzman olan bir çok muhaddis Hz. Aişenin evlilik yaşının 17 ile 19 arasında olduğunu söylemektedir.
Hz, Peygamberin (a.s.m.) bazı evlilikleri siyasidir. Komşu kabilelerle akraba olmak içindir.
Hz. Peygamberin kırk yaşından sonra çok evlilik yapması bir çok hikmete mebnidir. Hz. Peygamberin aile hayatını anlatan o annelerimizdir. Belki dinin yarısı o annelerimizin anlattıklarıdır ve onlardan gelmektedir. Hz. Peygamber kadınlara tebliğ için adeta bir kadınlar kürsüsü kurmuştur. Nasıl ki Hz. Peygamberin dışarıdaki hayatını bizlere nakleden sahabeler olduğu gibi.
Hz. Peygamber (a.s.m.) haşa başına buyruk değildir.En ufak bir ihmal olsa Allah tarafından ikaz edilir. O heva ve hevesine asla tabi değildir.
O dönemin Yahudileri Hz. Meryeme büyük bir iftira atmışlardı. Kuran' da ise en yüce kadın olarak Hz. Meryem anlatılır ve Meryem suresi vardır ve Hz. Peygamberin zamanında yaşamış hiç bir kadının ismi Kur'anda yoktur. Ne Aişeler ne de Fatmalar.
Günümüzde kadınlara hak verdiklerini iddia edenler, İslamın verdiği hakların ve saygınlığın çok gerisin dedirler.. Bu gün bir çok kadın genelevlerde pavyonlarda ve benzeri yerlerde para ile satılarak bazı erkeklerin şehvetini tatmin için kadınlık onurunu mahveden rezil bir hayata sürüklenmiştir. Kadını bu kadar aşağılayıp ayak altına alanlar; vahşi canavarlardan daha vahşi, rezilin rezili, .alçağın alçağı dırlar.
Yorum Ekle
Yorumlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Abdulkadir İKBAL
Geçmişte ve günümüzde Hz. Yusuf'u, Hz. Meryem ve İsayı ve Hz. Muhammedi (a.s.m.) hep namusla vurmaya kalkmışlardır.
Hz. Muhammed (a.s.m.) evlendiği zaman Hz. Hatice annemiz kendisinden 15 yaş büyüktür ve bir tek kadınla iktifa etmiştir. Halbuki Arap örfünde istediğiniz kadar bir çok kadınla evlilik yapabilirdiniz.
Hz. Peygambere (a.s.m.) müşrikler teklif te bulundular. Bu davadan vaz geç ,sana istediğin kadar mal mülk verelim, başımıza reis yapalım , istediğin kadar güzel kızlar verelim dediler. Hz. Peygamber ise sağ elime güneşi , sol elime ayı verseniz bu hak davadan dönmem diye cevap vermiştir.
İnsanların şehevi duyguları kırkından sonra azalır, çünkü yaşlılığın alametleri belirmeye başlar.
Hz. Ömerin (r.a.) kızı Hz. Hafize sureten (fiziki) o kadar çirkin imiş ki , Hz. Ömer, kızını almaları için bir çoklarına teklif ettiği halde hiç kimse Hz. Hafizeyi almamış,. Hz. Peygamber (a.s.m.) Hz. Hafizeyi zevce olarak kabul etmiştir.
Hz. Zeynep Hz. Peygamberin (a.s.m.) halası kızıdır. Kendi eliyle evladım diye hitap ettiği ve manevi evladı olan köle Hz. Zeyde nikahlamış ve burada köleliğe büyük bir darbe indirmiştir. Hz. Zeynebin üstün takvası karşısında Hz. Zeyd adeta ezilmiş ve denk olmadığına anlayınca, Hz. Zeynebi boşamıştır
Bunun karşısında Allah Kur'anda beyan buyurduğu şekilde nikahı bizzat kendisi kıymış "Zevvecna kaha" ayetinin emriyle ve Hz. Peygamber bir kölenin boşadığı kadını kendisi almış ve burada köleliğe büyük bir darbe daha vurulmuştur.
Hz. Peygamberin (a.s.m.)yapmış olduğu en büyük inkılap kadınlara verdiği değer ve hak sebebiyle dünyada emsali olmayan bu günün tabiriyle en büyük devrimdir.
Kızlarını diri diri gömen vahşi bir toplum, dünyaya insanlığı adaleti ve mutluluğu götüren bir toplum haline gelmiştir. Yirmi üç yılda böylesine vahşi bir toplumu medeni yapmak Hz. Peygamberin( a.s.m.) ne kadar büyük bir iş başardığının tarihte emsali yoktur. Şüphesiz ki bunlar Allah'ın yardımı ile olmuştur.
Hz. Aişe olan evlilik bir çok kitaplarda değişik anlatılmıştır Bu işte uzman olan bir çok muhaddis Hz. Aişenin evlilik yaşının 17 ile 19 arasında olduğunu söylemektedir.
Hz, Peygamberin (a.s.m.) bazı evlilikleri siyasidir. Komşu kabilelerle akraba olmak içindir.
Hz. Peygamberin kırk yaşından sonra çok evlilik yapması bir çok hikmete mebnidir. Hz. Peygamberin aile hayatını anlatan o annelerimizdir. Belki dinin yarısı o annelerimizin anlattıklarıdır ve onlardan gelmektedir. Hz. Peygamber kadınlara tebliğ için adeta bir kadınlar kürsüsü kurmuştur. Nasıl ki Hz. Peygamberin dışarıdaki hayatını bizlere nakleden sahabeler olduğu gibi.
Hz. Peygamber (a.s.m.) haşa başına buyruk değildir.En ufak bir ihmal olsa Allah tarafından ikaz edilir. O heva ve hevesine asla tabi değildir.
O dönemin Yahudileri Hz. Meryeme büyük bir iftira atmışlardı. Kuran' da ise en yüce kadın olarak Hz. Meryem anlatılır ve Meryem suresi vardır ve Hz. Peygamberin zamanında yaşamış hiç bir kadının ismi Kur'anda yoktur. Ne Aişeler ne de Fatmalar.
Günümüzde kadınlara hak verdiklerini iddia edenler, İslamın verdiği hakların ve saygınlığın çok gerisin dedirler.. Bu gün bir çok kadın genelevlerde pavyonlarda ve benzeri yerlerde para ile satılarak bazı erkeklerin şehvetini tatmin için kadınlık onurunu mahveden rezil bir hayata sürüklenmiştir. Kadını bu kadar aşağılayıp ayak altına alanlar; vahşi canavarlardan daha vahşi, rezilin rezili, .alçağın alçağı dırlar.