Çeşitliği yararlı olup,bir sosyal yapı tesisinde epey katkı sağlayabilecek farklı fikirlerin olması boşuna değildir.
Yüce Yaratan'ın böyle taktir buyurması insanların arasını açmak için değil; beşeri münasebetlerin sağlıklı gidişatı içindir.
Tüm insanların aynı fikirde olmaları, aynı yönde davranış sergilemeleri söz konusu olsaydı, yaşamın süregenliğinden bahs edebilir miydik?
Tezin ve Antitezin mücadelesi sentezin doğuşunu nasıl zorunlu kılıyor'sa; aynısı dünyadaki tüm canlı; cansız içinde geçerlidir.
Kainattaki her oluşum Yüce Allah'ın kontrolünde, diyalektik gelişmelerin birer tezahüratı değil midir?
Bir fikir veya düşüncenin tanımlanma kazanımı ancak zıttıyla mümkündür.
Gündüzün;geceyle bilinmesi gibi...
Yani her ne olursa olsun, beşeri yapılanmada biribirine zıt olarak görünen fikir ve düşüncelerin rolü inkar edilemez boyuttadır.Yeter ki tüm bunlar makul bir çerçevede cereyan edebilsin... Yoksa bu çelişkilerden doğacak tahrip yüklü çatışmalar ancak düzeni bozar...
Tasarrufuna havale edilen kainatın,biz insan oğluna birer misafir statüsünde hareket etmemiz'le ilgili İlahi emir ve direktifler'in kulak ardı edilmesi, çekilemez bir yaşamın oluşumunu kaçınılmaz yapar.
Yüce Allah'ın, muvakkat bir süre için bize emanet verdiği her şeyi elbette geri almak gibi bir hukuka sahip olduğunu bilip,verdiklerini deforme etmeden iadesi gerekmez mi?
Fikirler;doğru veya yanlış,eğri veya düz ne olursa olsun ,asl olanın bulunup, ortaya konulması içindir;bunun aksi zaten zarardır,savaştır, şiddettir.
İnkişafat-ı alemde, müessir rol oynayan zîşuurun eline verilen İlahi senaryo ya göre performans göstermesi gerekirken; tam tersi amel sergilemesi karşısında elbette bir ceza-yi müeyyideyle tecziyesi gerekecektir.
Herkesin karşılığını tastamam alacağı o muayyen gün geldiğinde, önemli olan az bir günahla selamete çıkabil'mektir .
Kavgaya malzeme olmuş fikirlerin bireysel ve çevresel yansımaları müspet olamayacağı gibi,zorla kabul ettirilmesi halinde saltanatı kısa sürer. Bedenlerin bir şekilde kayıt altında alınması mümkün olabilir;ama fikirlerin asla... Çünkü fikirlere zincir vurulmaz
Yorum Ekle
Yorumlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Mustafa Kaplan
FİKİRLER HÜR OLMAYA MEYİLLİDİR
Çeşitliği yararlı olup,bir sosyal yapı tesisinde epey katkı sağlayabilecek farklı fikirlerin olması boşuna değildir.
Yüce Yaratan'ın böyle taktir buyurması insanların arasını açmak için değil; beşeri münasebetlerin sağlıklı gidişatı içindir.
Tüm insanların aynı fikirde olmaları, aynı yönde davranış sergilemeleri söz konusu olsaydı, yaşamın süregenliğinden bahs edebilir miydik?
Tezin ve Antitezin mücadelesi sentezin doğuşunu nasıl zorunlu kılıyor'sa; aynısı dünyadaki tüm canlı; cansız içinde geçerlidir.
Kainattaki her oluşum Yüce Allah'ın kontrolünde, diyalektik gelişmelerin birer tezahüratı değil midir?
Bir fikir veya düşüncenin tanımlanma kazanımı ancak zıttıyla mümkündür.
Gündüzün;geceyle bilinmesi gibi...
Yani her ne olursa olsun, beşeri yapılanmada biribirine zıt olarak görünen fikir ve düşüncelerin rolü inkar edilemez boyuttadır.Yeter ki tüm bunlar makul bir çerçevede cereyan edebilsin... Yoksa bu çelişkilerden doğacak tahrip yüklü çatışmalar ancak düzeni bozar...
Tasarrufuna havale edilen kainatın,biz insan oğluna birer misafir statüsünde hareket etmemiz'le ilgili İlahi emir ve direktifler'in kulak ardı edilmesi, çekilemez bir yaşamın oluşumunu kaçınılmaz yapar.
Yüce Allah'ın, muvakkat bir süre için bize emanet verdiği her şeyi elbette geri almak gibi bir hukuka sahip olduğunu bilip,verdiklerini deforme etmeden iadesi gerekmez mi?
Fikirler;doğru veya yanlış,eğri veya düz ne olursa olsun ,asl olanın bulunup, ortaya konulması içindir;bunun aksi zaten zarardır,savaştır, şiddettir.
İnkişafat-ı alemde, müessir rol oynayan zîşuurun eline verilen İlahi senaryo ya göre performans göstermesi gerekirken; tam tersi amel sergilemesi karşısında elbette bir ceza-yi müeyyideyle tecziyesi gerekecektir.
Herkesin karşılığını tastamam alacağı o muayyen gün geldiğinde, önemli olan az bir günahla selamete çıkabil'mektir .
Kavgaya malzeme olmuş fikirlerin bireysel ve çevresel yansımaları müspet olamayacağı gibi,zorla kabul ettirilmesi halinde saltanatı kısa sürer. Bedenlerin bir şekilde kayıt altında alınması mümkün olabilir;ama fikirlerin asla... Çünkü fikirlere zincir vurulmaz