Metrolife
  • 08.12.2014
Ahmet ÖZTÜRK

Ahmet ÖZTÜRK

TEVHİT VE İLAH İLİŞKİSİ 12

Sevgili dostlarım

Müslümanlar olarak düştüğümüz yanılgıların ana sebeplerinden biri de, tabi olduğumuz dinin terimlerinin ne manaya geldiğini bilmeyişimizdir.

Kullandığımız kelime, kavram ve terimlerin mana ve mefhumunu, bilmediğimizden düşünceve tepkilerimizi de yerinde ifade edemiyoruz.

Allah'ın razı olduğu özere tevhidi kuşanmışolabilmek için, , inancımızın olmazsa olmazları arasında olan, ilah ve ulûhiyetin ne manaya geldiğini, teferruatıyla kavramamız veiman etmemiz gerekir.

Tarih boyunca, yeryüzünü fesada boğmuş, hiçbir zorbanın direkt olarak insanları yaratan olarak kendilerini ileri sürmemişlerdir. Direkt olarak hiç kimse Allah olduğunu ileri sürmemiştir. Bu gülünç bir iddia olurdu, ve inandırıcı da olamayacağı gibi, kimseyi de tavlayamazlardı.

Bunu bilen zorbalar, dolaylı olarak insanları kendine kul kılmak için değişik hilelere başvurmuşlardır. Evvela, insanları ilahi eğitimden yoksun bırakarak, niyetlerini pasifiz' e kılarak, kuru kalabalıklar oluşturmak suretiyle, istediklerini bu insanlara yaptırmışlardır.

Kendilerinden olan elit zümreye hazırlatılan uyduruk maddeler, güya insanların beğeni ve oluruna sunuluyormuş gibi insanlara tasdik ettirilerek,güya bir tarafta olaya meşrutiyet kazandırırken, öbür tarafta ilahlıklarını onlara tasdik ettirerek kendileri ile beraber onlarıda cehennemliklerden kılmaktadırlar.bunun başka bir izah yolu yoktur.

Değil bir toplumun, yeryüzündeki bütün beşeriyet bir araya gelip ilahi hakikate mugayir bir meselede ittifak etseler, o yine gayrimeşru bir metin yasa ve oluşumolarak orta yerde sırıtacaktır.

Ulûhiyet; yetki sahibi olmak, istediğini yapma ve buyurma salahiyetini kendinde görme, hâkimiyeti kendinde görme, istedikleri teorileri insanlara kabul ettirmek manasına gelir.Yaratma ve yaşatma, düzenleme ve yürütmede söz ve yetki sahibi olmak demektir. ki bizim inancımızda yani tevhidi inancının prensiplerinde, ulûhiyetin tamamıyla, kayıtsız şartsız Sübhan olan yüce Allah'a ait olmasıdır. 

Saydığımız hususların hiç birinin, hiçbir şekilde herhangi kimse yâda oluşumda olmasına inancımız kati olarak müsaade etmemektedir. Bunun aksi şirktir

Bu hususu yüce rabbimiz Kuran-ı Kerim'de net olarak ifade etmektedir. “Allah'tan başka bir ilahın olmayacağını, tek güç ve tasarruf sahibinin ancak kendisinin olacağını ifade buyurmaktadır. Bunu, yani ilah kavramının taşıdığı manaları ve bunları kendinde görmeye yeltenen zorbaların karakterlerini izaha gayret edelim.

Yüce Allah Bakara suresinin 163. Ayeti kerimesinde “sizin ilahınız birdir. Sizin için Rahman ve Rahim'den başkası ilah olamaz. ”Yani sizi yönlendirecek olan, sizin için nizam koyacak, sizi sahiplenip sizi istediği yöne sürükleyecek olan güç Rahman ve Rahim olan Allah olmalıdır.

Sizi dünyada iken nimetlendiremeyen, düşüncenize bakmadan size nimetler sunamayan ve ahirette de yaptığınızın karşılığını kat kat veremeyen, Rahim olamayan , din gününün sahibi olamayan hiç kimse sizin ilahınız  kanun koyucunuz, yasa yapıcınız ve Rabbinizolamaz demektedir.

Görüldüğü özere, ram olacağımız yegâne göç Allah tır. İsmi ne olursa olsun, geçmişi kimlere ve nereye dayanırsa dayansın, hiçbir Allahsız oluşum bizi bağlayıcı olamaz

Buna ferdin devlet ile ilişkileri çerçevesinde, kuşanması gereken tevhit olarak da adlandırmamız mümkündür. Kısaca buna tevhidin ilah  ile ilişkisi dememiz de mümkündür.


MAKALEYE YORUM YAZIN
Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır....

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.